tisdag 27 maj 2008



Äntligen är min värsta vecka på jobbet gjort, är bara ledig fredagen. Min kropp orkar inte riktigt med och det innebär att jag sover ganska mycket, bloggandet hamnar långt bak i prioriteringen faktiskt.

Sedan sist har jag inhandlat lite nya växter och gjort klart ännu en liten del av rabatten, men fortfarande är en hel del kvar. Måste fylla på mera jord i de flesta rabatterna men det känns inte så bråttom, det kan jag göra medans jag planterar ettåringarna. Det växer och frodas fastän vädret är som det är, skulle bara behövas mer värme och lite väta...med betoning på lite.

När det gäller inomhus så frodas mina sanatisar också, men en del är tjuriga som få. T ex September morn, den har jag haft ett blad av i säkert 1 1/2 år nu och inga bebisar men jag ger inte upp. Några har inte klarat sig, de flesta minisar som jag inte verkar kunna med.

Sedan var det ju mors dag i helgen och jag fick en jättefin kruka med en massa blommor i, blev jätteglad. Men nu ska jag göra kvällens middag eftersom jag jobbar sent och ingen annan kan i dag.

Tjingelin!

Inga kommentarer: