lördag 10 maj 2008

Rabatter i mängd, får man rabatt?



Nu har jag "planterat" om en halv rabatt, det tar på får jag lov att säga. Jag brukar vara ganska blödig mot mina små växter, men nu var jag rå och tog bort allt som jag var less på. Det blev ganska tomt och eländigt det som blev kvar, kanske det blev dumt tänkte jag, men då fick jag en ide om att fortsätta på min gamla stig....Den gjorde jag för några år sedan och känns inte färdig, så nu fortsätter jag på ett område som det inte växer nåt på i alla fall (skuggigt).

Sedan var ju tanken att ta kort på min lilla idé om kanterna, men ljuset låg på så det syntes inget, nytt försök i morgon. Min man började att ta upp sin åsikt om dessa kanter och för honom föll de inte i god jord.....fniss. Han vill ha impregnerat trä men då kan man inte ha de böljande former som jag gjort, en kompromiss blev att prova en rullkant i trä runt körsbärsträdet.

Är hundvakt i helgen och det går ju bara bra med tanke på att tiken sträck sig i ena frambenet. Nu syns det knappt att hon haltar, inte första gången med detta problem. Hundarna tycker nog att jag och min familj är de tråkigaste i hela världen just nu, mikko drog iväg till grannen några gånger.



Nu måste jag nog se till mitt lilla västhus.


Tjingeling!

Inga kommentarer: