torsdag 10 april 2008

Vår????????

Ja, vad ska man säga. Bara för ett litet tag sen tinade det och var ljuvligt vårligt ute, men nu är det ett enda snödrev som varat flera dagar nu. Man blir ganska så less på detta, speciellt när man vill få trädgårdskänsla.

Nåja, jag har ju santisarna som förgyller min vardag,plus alla de andra små växterna. En hel del av santisarna har jag satt om, dels för att försöka rädda dem och dels för att få dem att börja växa. Några har exploderat i sitt växande efter att ha stått stilla hela vintern. Jag tror att min hylla hjälper till lite också, även om jag inte har lysrör utan bara "spotar". En hel del knoppar ser jag, och en och annan håller på att slå ut. Detta fyller en med stolthet.

Har fått några små raringar som jag köpt på tradera, det var de mest välpackade plantor som jag köpt och de var jättefina. Väntar också med spänning på leverans från Era-garden där jag beställt några fina också. Sedan ska jag ju på mässan också och dit längtar jag mycket. Hinner dessutom få lön innan dess, inte helt fel. Fast nu har jag sparat lite pengar också, man kan ju inte bara slösa.

Nu är det dags att gå min lilla blomsterrunda och kanske hänga lite tvätt.

Tjingeling

Inga kommentarer: