lördag 26 april 2008

En riktigt härlig dag


I dag har jag verkligen varit aktiv, men jag var så illa tvungen faktiskt. Tiden höll på att rinna ut för mina plantor som var kvar att omskola, så det gjorde jag. Det var inte lite många heller, gjorde några små pauser för att dricka kaffe. Var ute i trädgården och pysslade lite, tog bort överdragen på björnbären och en del rosor. Måste bara komma ihåg att vattna dem nu så att de inte torkar.

Det mest interessanta är nog om jag får några björnbär i år, även blåbären jag satte i fjol hoppas jag att de överlever. Bara det torkar upp nu fort så att tjälen också försvinner snabbt.

I morgon blir det till att färdas till trädgårdsmässan i umeå, jag är väldigt förväntansfull och shopping-sugen. Men ändå känns det som om jag måste hålla lite i pengarna i år, behöver ju inte så mycket växter nu utan bör nog lägga lite på växtstöd.

Har varit ute och fotat lite men bilderna blev inte så jättebra ser jag nu, så det är bara att ta nya tag i morgon igen. Fast då ska jag ju bort på mässan och sen till mamma för att fika våfflor, det är ju mumsigt faktiskt.

Måste också plantera om lite santisar och gå igenom övriga blommor för att se hur de mår, har ju inte orkat vara så aktiv på ett tag. Bloggandet har också fått stryka på foten en del, har ju startat så många varianter men det är kul.

Ska kolla om det är nåt på tv´n så att man kan slappa en stund.

Tjingeling!

Inga kommentarer: