onsdag 23 april 2008

Nu är det på tiden att jag skriver lite grann, det var ett tag sen. Men herregud, det är ju vårtider och saker ska göras. Jag säger bara en sak, omskola plantor.

Det är likadant varje år, lovar mig själv att inte sätta så många fröer. Mina rabatter är ganska fulla med perenner men ändå smyger det in ett antal sorter. De jag absolut bara måste ha är ju tagetes, dels för att de är så lättodlade men också för att de har en förmåga att hålla undan ohyra. Brukar sätta runt mina rosor i den tron och hoppas att den stämmer. Sedan vill jag ha Malvor i alla sorter och Dahlia, Rudbeckia, Nejlikor, Doroteablommor....Ni ser, jag kan inte hålla mig på mattan alls.

Jag sätter dessa fröer i plastbyttor som jag får tag i på jobbet och de tar inte så mycket plats, det verkar inte vara så många. Men när man ska omskola dem då inser man att det blev en rätt hög mängd blommor, men vad göra annat än att plantera om dem alla. Det tar en hel del timmar vill jag bara säga, men om man bara kan få dem att leva vidare (för en del dör faktiskt)får man ju en prakt utan dess like.

Nu har det tinatlite till här hemma och mina tulpanlökar som jag satte i höstas har kommit upp, detta är ett mirakel för tulpaner kan jag inget om. Nåja, de har ju inte blommat än så man ska kanske inte ta ut nåt i förskott.

Nu ska jag bara blogga lite i mina andra bloggar och sen blir det nog sängen.

Tjingeling!

Inga kommentarer: