lördag 19 april 2008




yes! I dag var det sovmorgon och jag tänkte sova så länge jag bara kunde, men det kunde jag ju glömma. 08.11 hörde jag en mörk hundstämma som sa att jag skulle upp och en liten vit sudd hoppade upp på mitt huvud, hundarna ville inte sova länge och ville ha upp alla. Vi var hundvakt till Shaya över natten och hon är tidigare uppe på morgonen än vår egen hund, som gärna drar sig till 11-12 tiden. I och för sig tar han en liten kisspaus tidigt på morgonen, men sen gillar han att mysa.

Nåja, nu har ju de en egen blogg och denna handlar nu om växter. Har det hänt nåt, tja i går öppnade plantagen och eftersom jag fick en timme över så for jag dit. Min äldsta var med och jag lovade att bara titta, ha! gjorde jag inte. Kan det hända att man går in på en handelsträdgård utan att köpa nåt, inte för mig i alla fall. Gissa vad som var det första man såg när man kom in, jo santisar, så det blev ju några stycken. Några krukor till barnens blommor, lite annat smått o gott.


Något som var underligt var tajmingen. Först hittade jag den perfekta parkeringen, santisar och kom i rätt tid till kassan innan köerna ringlade fram, detta är ovanligt i alla fall för mig.


Solen har strålat från en blå himmel, men jag har mest varit inne och diskat mina småkrukor, nu är jag ganska så less men har ett gäng kvar att göra. Nu vet man ju vilken lön för mödan man får, om man inte har otur som jag hade i fjol. Många sorter dog helt och plantorna blev inte lika fina som vanligt. Men jag skyller på jorden som var ett år gammal och att jag inte diskat krukorna så noga. Nu har jag gnuggat dem i såpvatten så vi får hoppas på bättre tur i år.



Nu ska jag diska vidare.

Tjingeling!

Inga kommentarer: