onsdag 30 april 2008

Trädgårdsmässan -08

Det var en tidig uppstigning och iväg, veran och jag träffades utanför och sedan traskade vi in. Det fanns mycket att se på och köpa, kan man låta bli att öppna börsen gör man det bra. Men jag lyckades att inte överdriva ändå, en Clematis, två Nävor och två Bellis. Sedan var det ju santisarna förståss, men jag höll mig till sex stycken bara, väntar ju hem några stycken också. Det blev faktiskt två pelargoner också.

I dag har jag gjort en trädgårdsvandring här hemma och kollat var jag ska börja. Ska försöka ta mig upp tidigt i morgon så att jag hinner lite innan jobbet och på fredag är jag ledig och då ska jag greja mycket. Undras om inte mina plantor åker ut i växt huset då.

Ska ta lite bilder i morgon så kan jag lägga upp dem sen.

Det har tinat jättebra och ett sommarväder en valborgsmäss har det nog aldrig varit på länge, vi var inte ute och tittade på eldar, som barnen sa: - Traditioner är till för att brytas.

Nu ska jag titta på tv, dricka kaffe och sedan sova.

Tjingeling!

Inga kommentarer: