onsdag 16 april 2008

Vårens återkomst????


Nu har jag äntligen fått lite tid över för min blogg. Det har bara varit jobb nu ett tag och det tar på krafterna, sen har det väl inte hänt så mycket på växtfronten att rapportera om. Det har ju som sagt snöat en del och det var inte så skoj när det töat så bra. Min Rhododendron hade ju tittat fram, men blev ju översnöad igen och det ska bli spännande att se om den klarar sig. Så fort snön är borta ska jag börja vattna lite med ljummet vatten och täcka den ett tag tills tjälen är borta.




Men i dag har det verkligen varit en härlig ljuv vårdag med över 10 plusgrader och sol i massor, synd att man jobbade till så sent att man inte hann njuta. Hoppas bara att det håller i sig till helgen då man är ledig.


Sedan har ju mina frön grott och de börjar nog tycka att omskolning skulle vara en bra idé, men har jag diskat småkrukorna, nehej då. Det blir helgens projekt nr 1, förutom att städa förståss. En del santisar skulle också behöva lite nyare jord, måste bara hitta några bra krukor till dem eftersom de är lite kinkiga.

Nu ser jag fram emot trädgårdnorr mässan i umeå, det ska bli spännande att gå runt där och titta på allt. Ska särskilt kolla in santisar och lite perenner, någon hosta eller ros kanske. Köpte en sibirisk björnbärsbuske i fjol och den verkar leva ännu, hoppas bara att namnet gör skäl för överlevnaden. Om den klarar sig i sibirien och inte hos mig, då vet jag inte vad jag gör, återkommer om detta senare under våren.

Imorgon slår Plantagen upp sina portar här i umeå, dit måste man ju fara för att kolla lite av vad de har att bjuda på.

Har några fler bilder men det verkar som om man bara kan ha en bild per inlägg?????

Detta ska kollas upp.

Det var bara den mänskliga faktorn som gjorde fel, synd att det var jag.

Tjingeling !

Inga kommentarer: