måndag 31 mars 2008

Fröna gror

Nu har jag äntligen , äntligen fått snurr på min alldeles egna bärbara dator med tillgång till internet. Detta känns så himla skönt, slippa bråka med min yngsta om platsen vid den stationära. Tiderna man vill sitta kanske krockar och då blir det gnäll.

Nu ska jag återgå till växtrikets händelser. Mina frön har grott, nästan alla sorter utom de som ska in i kylen. De verkar dessutom ganska så kraftiga och stabila, men man ska ju inte ropa hej innan man kommit fram. Har också bäddat in min klätterros mot vårsolen för den visade sig en liten stund i helgen, använde faktiskt en regnrock tills vidare. Ska kolla om jag hittar nåt gammalt lakan. Men vår hund blev väldigt förvånad och började morra grovt, han trodde det var en människa förståss. Den fegisen vågade inte heller gå för att kolla vad det var.





Måste nog också ta mig i kragen och börja diska alla småkrukor som behövs till omskolningen av uteplantorna. Det känns surt och trevligare kan man ju syssla med, men det ska ju göras. Gjorde ändå lite grann i höstas men det här med att skjuta upp saker till en annan dag är jag duktig på faktiskt.

Annars är det mest bara att kolla in alla santisar och om de sätter knopp och om de har långt kvar till blommning. Jag har ju blandat ihop två stycken så jag vet inte vad de heter heller, men det kan ju bli en trevlig sysselsättning sen när de blommar.

Inga kommentarer: