måndag 24 mars 2008

Påskgöra

Nu är påskhelgen snart över för den här gången och jag har jobbat en del timmar men ändå haft tid över för en del kuliga saker. Vi var till mamma på middag under fredagen och vi blev väldigt mätta.

På lördag förmiddag gjorde jag iordning hyllan i fönstret för mina fröer och sedan var det dags att sätta dem. Det var härligt att ha en egen liten vrå att göra detta på, lite jobbigt att hålla på i köket. Man blir lite beroende på tidpunkt och måste kanske vara färdig innan en viss tid. Nu är det bara att hålla tummarna på att det lyckas bättre i år än i fjol, då dog i princip hälften av det jag satte och det var inte kul. Men om jag klarar alla i år vet jag inte var jag ska ha dem när jag skolat om dem, för jag har satt en hel del och jag sätter inte ut dem i växthuset på en gång. Jag misstänker att de inte skulle tycka om kylan.

Har gått en runda bland mina santisar och upptäckt många knoppar på väg, mina kiwiland pride har blommat några dagar nu, de är de blommvilligaste jag har för tillfället. Nu ser jag fram emot att få en hel massa bra bilder på mina blommor, har även några andra som jag ska föreviga på bild.

Idag lyser solen från en klarblå himmel och det är två grader +, helt underbart när klockan snart är 17.00. Imorgon ska jag jobba igen, men innan ska jag uppvakta min mor som fyller år.

På återseende

Inga kommentarer: