tisdag 2 september 2008

Lite nytt

Nu har jag äntligen kraft att skriva några rader igen och sedan måste man ju vänta tills det finns nåt att skriva om.



När det gäller trädgården är mitt projekt med guldstavsrabatten klar för i höst, ska plantera till våren med det som jag måste flytta så växter har jag redan planerat och det blir inte så dyrt.















Sedan har jag breddat släntrabatten för den blev nog lite för smal först, man rymmer ju ingenting annars. Jag har grävt ur komposthögen till den och det har varit hela sommaren ett evigt grävande där, men mycket jord har jag fått ut. Nu ska jag nog inte göra några större trädgårdsarbeten de närmaste åren i alla fall.

Nu har min ärvda saintpaulia, som jag kallar stig´s efter den jag fick den av, sportat ordentligt. lägger in lite bilder på modern m m. Har satt lite blad och ska nu kolla om den håller ett tag eller om den återgår till ursprunget. Sedan är det nog dags att vattna alla mina bebisar och det tar en stund.












Mamman melodie kimi







Den första blommningen på den sportade bebisen.












Den andra blommningen på samma bebis.














Ska bara dricka lite kaffe först, kanske äta lite också.

Tjingeling!

Inga kommentarer: