lördag 23 augusti 2008

Nu igen....

Nu har jag börjat på ännu en ny idé i min trädgård, till min mans stora fasa. Min rabatt med gullstavar håller på att brista med alla lammöron och randgräs, nu har jag tänk mjuka upp den lite och då får en del av mina platsbehövande växter till våren. Ska börja satsa på lågväxande perenner för de brer inte ut sig alltför mycket. Sedan ska jag göra en släntrabatt till, mittemot vardagsrummet men det vet inte min man om ännu.

Annars går allt framåt med mina växter, en del har bara blivit så bra t ex en rysk blå bolltistel. Vilken färg den har, tyvärr kan inte min kamera göra den rättvisa vilket är synd. Sedan har jag planer på att ta bort min clematis från spaljén, håller på att bli less på att kriga mot steklarna som lägger sina ägg där. Tror att jag ska ta bort alla clematisar och hitta andra saker, har en ide om att fläta in pil i den. Det kan kanske bli en kul grej, blir ju inga blommor men grönt i alla fall.

Nu ska jag ut och gräva igen.

Tjingeling!

Inga kommentarer: