söndag 21 september 2008

Första...andra......tredje...såld!!!!



Nu har jag börjat tassa in i traderas mystiska värld, att sälja santisar. Vid en inventering upptäckte jag att vissa hade jag en hel del av. Har inte plats och vill inte slänga, satte ut en annons hos saintpauliasällskapet och fick byta bort en hel del. Men några stackare blev kvar så jag testade tradera, fick sälja 4 och har ute ett gäng till. Men snacka om att det tar tid att hantera allting, först ska grejerna in som auktionsanonns, så blir det vinnarmail och sen går kanske nåt på tok.....ja, ja, allt ska ju inte vara enkelt. Tycker att jag mailat hela dagen, men tänk om man skulle ha måst anlita posten, huvva.

Men det fantastiska är ju att någon annan vill ha mina santisar, och att jag kan sprida dem vidare för som sagt, de kan dö.

Har nu bytt belysning igen i min hylla och gått över till lysrör, ska bli kul att se om det blir bättre än förra vintern. Sedan har jag börjat med "projekt vekvattning", Om det lyckas vinner man mycket tid. Turligt nog kan jag få tag i både planteringskopp och vattenbehållare på jobbet, sådana de använder till dressingar, sylt mm till beställningar är perfekta. Får tag på en hel del saker som är bra att ha till odlande av det mesta.

Idag har jag annars varit ute och städat till lite i rabatterna och samtidigt gjort upp planerna inför nästa års arbete, vilket jag skulle vilja börja med redan nu. Men jag ska hejda mig för det går inte att vara utan jobb till våren, nu ska jag hänge mig åt de blomster jag har inne. I alla fall var det en höjdardag, soligt och små tussmoln på en blå himmel, det är livskvalitet.

Nu borde jag gå och kamma ut pälsen på den nybadade hunden innan han ska klippas, något som jag har dragit i långbänk ett tag. Det är ju bara så jobbigt men nu verkar jag ju ha tillräckligt med energi i alla fall.

Ska kolla om det blir nåt fika eller annat gott.

Tjingeling!

1 kommentar:

Carpe Diem. sa...

Hallå!
Måste bara får berätta.....min santis håller på att blomma!!! Det måste bero på att jag int varit hemma i sommar! ;-D

men jag tänkte fråga, du som vet en del om dom här små liven. Jag har en som blommar ljust lila, nästan rosa, med vit kant runt om, lite krusiga blomblad.
Påminner nästan om en trädgårdsviva, köpte den i våras när Buketten hade fått hem en massa olika sorter. Vad jag undrar är om den har nått speciellt namn?

Hoppas nu får sålt alla.....så du kan köpa nya! =D
Kram Kerstin