onsdag 25 juni 2008

blowing in the wind

Det har verkligen blåst och regnat också en del, men blåsten är värst. Man har inte kunnat göra så mycket ute men då har jag ju mina santisar, äntligen har jag satt isär bebisarna som faktiskt blivit av de blad jag satt. Det blev en hög, få se om de överlever och växer vidare så kan man kanske sälja dem sen.

Annars har jag försökt att gräva runt på det stället där vi slänger alla trädgårdssopor, jag hittade jord där under så nu ska jag fortsätta att gräva om där. Kanske man inte behöver så mycket jord nästa år, min man tycker att det går åt många säckar.

Idag har jag fortsatt lite lätt med min påbörjade gång, fick en idé om hur jag ska göra. Tog reda på några stenplattor som jag haft som gångstenar på vår vattensjuka tomt, nu är de sen länge inte till någon nytta i det fallet för gräset har växt sen dess. Hittade dem nästan inte för de var rätt överväxta, men med lite jobb fick jag upp dem och ordnade platsen där de skulle ligga. Bilder kommer senare när vädret tillåter bra fotografering.

Just nu väntar jag på främmande, min syster och svåger ska komma för att ligga över natten. Det blir ju trevligt med lite sällskap till kvällsvickningen, bullen´s och bröd och mos.....Mums....

Tror jag tar lite kaffe medans jag väntar.

Tjingeling!

Inga kommentarer: