måndag 16 juni 2008

Efter Turkiet

Har varit en vecka i Turkiet och kom hem nu i torsdags, sedan dess har min näsa pekat i nedåtgående riktning (rensning och plantering). Jag kände nästan inte igen mina rabatter, underligt att det kan växa så mycket på en vecka. Det kan ju bero på att det regnat en del och fått daglig tillsyn av min mor.

Just nu pustar jag ut efter att ha rensat mina santisar, en del var supertorra och en del blöta så nu tror jag att jag har koll igen. Men vad ska jag göra med alla tjuriga santisar som inte vill blomma alls, hota med komposten kanske.

En överraskning i Turkiet var att det fanns tagetes i deras rabatter också, pelargonier växte både här och där. En av mina favvobuskar, rödbladig berberis, fanns också och det känns lite overkligt att se det så.

Försökte lägga till en bild men får göra det sedan för det funkade inte, typiskt.

Nu ska jag gå isäng så jag orkar med jordgubbslandet i morgon.

Tjingeling!

1 kommentar:

Carpe Diem. sa...

Hejsan och välkommen hem!
jag kanske ska skicka mina santisar till dej! Det spelar ingen roll hur jag gör, direkt dom kommer inom husetsväggar, så slutar dom blomma!!! >:(
Men så länge dom är gröna så kan jag ju int snöra dom i komposten, fast tanken finns..
Kram Kerstin