torsdag 24 juli 2008

Blåsningen

Huvva vad det har blåst tidigare i veckan, dessutom regnat på det. Har jobbat hela veckan tills i dag och gick en inspektionsrunda i trädgården, upptäckte då att alla de blommor med lite höjd hade regnat och blåst ner mot marken. Turligt nog var en hel del av dem överblommande lupiner och de övriga gick att stötta upp hjälpligt i alla fall.

Men mitt i bedrövelsen upptäckte jag att två av mina rosor slagit ut, Peace och Gripsholm. De är helt bedårande, speciellt peace.






Gripsholm








Det har varit kvävande hett idag, inte för att man ska klaga men när man jobbar är det inte så kul med värmen alls. Mina blommor i köksfönstret var inte så förtjust i gasset, min blåvinge som just har börjat blomma för första gången slokade....jaha....man måste vattna mera när det är varmt,hm.

Just nu sitter jag på den nyaste mysplatsen på bron, vi byggde ut den för två år sedan och den är helt underbar att kolla in läget på och känna lugnet från trädgården.

Så är det snart dags för kvällens tv-titt på Hells Kitchen, lika skönt varje gång att man inte själv är där.

Tjingeling!

Inga kommentarer: